Jumaat, 27 Ogos 2010

Apa nak jadi

8/27/2010 03:18:00 PTG


Salam...

pada bulan ramadhan yang semankin hendak meninggalkan kita ini aku ingin membuat satu ulasan.. ulasan apa?? ulasan tentang gadis-gadis melayu sekarang.. sebelum itu aku ingin memohon maaf jika kata-kata aku nanti keterlaluan, menyingung perasaan orang atau pun pendapat aku ini salah.. aku bukan apa cuma rasa sedih sangat melihat situasi gadis-gadis sekarang atau lebih baik lagi gadis-gadis melayu beragama islam.. sesungguhnya aku cuma nak berkongsi pendapat, aku tau aku nak nasihatkan orang tapi aku sendiri pun bukan baik sangat.. tapi paling kurang pun aku saling igat-mengigatkan...

hmm pada pandangan aku, perkara yang paling membimbangkan dan mencemarkan imej gadis2 islam sekarang adalah pakaian.. hmm aku tahu korang semua pun perasan dan tahu apa yang hendak aku ceritakan bila aku sebut pakaian.. pada pandangan aku yang tidak seberapa penuh dengan kekuragan nih aku tengok gadis2 skrang suka berpakaian ketat.. entah kekadang bukan gadis sahaja yang dah ada suami dan anak pun begitu..

lagi satu aku berada di kelantan nih aku tengok bagus lah gadis2 di sini kalau nak di bandingkan dekat Penang sana lagi teruk, kebayakkannya bertudung.. tetapi malangnya sekarang tudung macam fesyen bukan bertujuan untuk menutup aurat.. sebabnya aku tengok ramai yang bertudung tapi berbaju lengan pendek.. ketat tuh tak payah ceritalah.. sudah semestinya.. tahukan mereka aurat buka sahaja tidak boleh nampak rambut tetapi seluruh anggota kecuali muka dah tapak tangan..

dalam pemakaian tudung pula, malau pun berbaju tangan panjang tetapi tetap tudung itu diselakan ke atas.. kononnya berfesyen sampai tidak menutup dada.. hais bukankah ini serupa juga dengan tidak bertudung.. aku berani jamin berapa oranglah yg bertudung, dan tudung itu menutupi dadanya.. cuba korang perhatikan.. tak pun ada yang bertudung tetapi di hujun tudung itu korang tengok terkeluar rambut2 yg panjang macam ekor kuda.. hmm cubalah renung2kan.. bagaimana islam nak kuat kalau umatnya begini.. agaknya inilah strategi baru yahudi untuk menjatuhkan kita selepas dia tawan ilmu2 pengetahuan islam dahulu.. kita makin hilang..huhu

sekali lagi aku mohon maaf kalau ada kata2 aku salah dan tidak betul.. silalah perbetulkan aku kalau ada salah, aku manusia biasa yang sering melakukan kesalahan.. niat aku di sini hanya untuk memperigati sesama islam. aku sedih dan kecewa dengan pakaian gadis2 sekarang.. adakah satu masa nanti, tidak akan ada lagi gadis2 melayu islam yang sopan santun?? huhu

banyak lagi aku nak cerita tapi takut tiada yg sudi baca jadi tidak sampailah mesej sebenar tulisan aku kali ini..

wasallam ~(@_,@)~

5 comments:

lea berkata...

i like dis entry

aku pun sokong
n ade trend terbaru lak taw
tudung litup, cun
tapi pakai sanggul kat kepala lak
sanggul bonggol unta..
actually tu x elok..
aku tgk pun rasa cm nak tarik2 sanggul diorg...huh

DarkArtz berkata...

tak apa menegur.......
sebab masing-masing ada pendapat........
kau pun ada pendapat kau sendiri......
cuma menegur biar berhikmah........

huhuhu, aku pun tak tau sebenarnya cemana tegur berhikmah tu......
tapi kira okey la sebab kau berani menegur.........

Mohd LukMan berkata...

huhu.. bkn pe teringin gak nak cri calon isteri yg bek wlaupun aku jahat..hoho

Din_Iz berkata...

bagusnya entri, ustaz lukman :D

entah sekarang tudung dah mcm2 fesyen sangat dah..rimas aku tengok kadang2.

Mohd LukMan berkata...

haha.. ye r tuh din