Jumaat, 13 Mac 2009

development problems

3/13/2009 06:46:00 PTG

satu masa dulu negara menghadapi banyak masalah pembagunan. negara pada masa itu menghadapi kesukaran untuk mendapatkan sumber kewangan dan pendapatan untuk membangunkan negara selepas kita mencapai kemerdekaan. kebayakan sumber kewangan dan pendapatan daripada hasil bumi kita telah diexploitasikan oleh penjajah untuk tujuan pembangunan mereka.. oleh itu bersyukurlah kita kerana penyepakatan dan penyatuan antara kaum telah membawa kepada banyak perubahan.. bagaiman pula sekarang dan seterusnya???


haha... itu sebenarnya hanyalah pengenalan kepada apa yang aku nak crita.. sebenarnya masalah ini berlaku dikalangan pelajar.. apa yang aku perhatikan, ramai kawan-kawan aku menghadapi masalah ini terutamanya dalam menghadiri kuliah.. masalahnya dalam BM di sebut masalah pembangunan yang bermaksud masalah untuk bangun pagi.. (aku dapat idea ni dari kawan aku DarkArt) masalah ini kalau dibiarkan berlarutan boleh membawa kepada SURAT TAWARAN MENJADI DEKAN (surat amaran r).. huhu


beberapa tip untuk menghadapi menyelesaikan masalah ini:

1- tetapkan matlamat untuk bangun

2- beritahu jam minta dia tolong dia kejutkan

3- minta tolong henset kejutkan

4- minta tolong rumate kejukan (klu dia xde masalah pembagunan setiap pagi)

5- minta tolong laptop kejutkan... (camne ek??)

6- golekkan badan sehinga anda merasai kesakitan (jatuh katir r)

7- gunakan lampu picit dan suluhkan ke mata anda

8- jangan baca note patho sebelum tidur (note patho adalah pilocarpine drug mengecilkan anak mata)

9- langarkan diri anda kedinding sehingga anda sedar...


kesimpulannya memang susah nak hadapi masalah pembagunan ini... huhu




Aku masa kat kuliah patho.. huhu... ^-^

4 comments:

DarkArtz berkata...

lukman, minta tolong ngan semua tu memang boleh...........
tapi ada baiknya kau tulis 'minta tolong dengan Allah' sekali.........
dibuatnya esok kau tak bangun-bangun lagi, macam mana?

lea berkata...

tips ko tu mcm xrelevan jer
7- gunakan lampu picit dan suluhkan ke mata anda (kan tido time tu..mcm nak suluhkan mata pulak)...iksh3

Mohd LukMan berkata...

lea: aku terangkan,, mase ko nak bangunkan susah nak celikan mata,, so ko suluh r kompom terkejut n terjaga... haha.. agat relevan x??

AnNe berkata...

video itu sangat comel...
=P