Ahad, 8 Mac 2009

Di manakah Permata??

3/08/2009 05:02:00 PTG

First skali aku nak mintak maaf la klu ada yg tak faham apa yang aku tulis smalam sebab aku guna telor bahasa ibundaku... hehe... tak pa aku dah letakkan glosari perkataan utara.. haha. sesekali aku akan guna penulisan formal gak... bergantung kepada apa yang topik yg aku nak sampaikan...




Back to this topik... korang rasa kat mana permata leh dijumpai?? mestilah kat lautankan... klu kat darat mesti kita dah kaya raya n benda tu jadi tak berharga dah kan?? kalaulah korang try cari permata tu agaknya bleh jumpak tak?? klu akulah jumpak, aku kan stop study patho hikhik... bayangkanlah dilautan yang luas dengan permata yg kecik mesti susah nak jumpa, klu pun kita jumpa pasti ianya hanyalah pasir yang tak berharga... haha


sebenarnya permata tu aku nak kaitkan dengan wanita.. lautan pula sebagai arus global dunia.. pencarinya adalah aku.. tak lah mana2 lelaki yg belum kawin atau baru kawin 1.. hoho.. pada masa skrang ni susah benar nak jumpa wanita yg berharga(maksud aku yg betul2 baik, muslimah) dan suci(bkn bermaksud yg dah ...). Wanita2 yg ada kat IPT bolehlah dikatakan berharga masih kurang terpengaruh ngan arus globanisasi.. tapi yg diluar sana susah nak dijumpai... dimanakah mereka?? CONT....

7 comments:

CJ-alhafiz berkata...

huhu...simbolik btol..
kalo nak permata yang baik, berkilau n bersinar..
ko kena jadi an excellent diver la..
bukan senang nak cari permata yg gempak...kat laut tu susah.
kalo ada atas darat pon, kekadang permata yg kita sangka, tapi sebernya..kaca tak berharga!!
tgk.....aku pon dah terpengaruh ngan madah2 ko ni lukman... btw, aku tunnggu episode seterusnya..haha

DarkArtz berkata...

hahaha, lukman dah ada blog..........
lepas ni boleh lah kongsi cerita..........
apapun, aku keliru sikit..........
mutiara dengan permata...........
mutiara yang dilautan, permata di kerak bumi dan dikorek ke daratan..........
mutiara dengan permata tu berbeza kalau aku tak silap.........
hahaha, main perkataan aku ni........

lea berkata...

sekrang pun susah nak cari lelaki yg baek..

Luk M@n berkata...

salah r ko CJ... permata kat darat mana ada kat laut... aku tipu korang ja...

Luk M@n berkata...

camna r ko tau DarkArtz.. memang forensic tul.. aku dah usaha nak sembunyikan.. permata kat dlm kerak bumi, kan dasar laut pun ada krk bumi.. bykan betapa susahnya nak dptkan. kena harungi lautan n korek dasarnye plak.. mutiara dlm tiram ja..

Luk M@n berkata...

lea memang r sush nak cari buaya yg baik.. hehe... kan korang suka pgil kitorang buaya... xde r tu pun aku setuju, zmn skrang susah nak ditemui muslim n muslimah sebenar...

chanz berkata...

who the hell care....lololololol