Sabtu, 11 April 2009

Hantu??

4/11/2009 03:07:00 PG


Salam...

masuk hari ini dah 2 malam aku tidur di bilik Azmir... sebenarnya setiap malam aku akan ke bilik Azmir untuk belajar.. aku rasa macam tak selesa belajar bersendirian di bilik aku.. lagi pun bilik aku itu bekas bilik bacaan.. jadi dia lebih sempit dan agak panas.. sebab itulah aku belajar dengan mereka.. kononnya lah.. hehe...

malam semalam, Azahiri ikut sama belajar dengan kami... dia datang ke bilik Azmir... apa lagi kalau dah ada Aza dan Che Jo, aku mesti akan jadi pendiam.. kenapa?? mereka sahaja yang tahu..

malam itu, kami bercerita mengenai kejadian misteri(crita hantu r ) yang pernah kami dengar atau pun alami sendiri.. Aza ada ceritakan kejadian misteri di makmal PPSK waktu malam.. katanya, pengawal keselamatan yang menjaga PPSK yang menceritakan... ceritanya macam nih.......... blablabla.... tak nak lah aku cerita sekarang.. nanti ada masa aku ceritakan... lagipun nanti ada yang tak berani ke PPSK lagi.. macam mana nak tengok Result CA..

aku pula ceritakan tentang kejadian yang terjadi disebuah sekolah menengah... kawasan sekolah itu agak sunyi... jadi macam-macamlah kejadiaan aneh yang dapat dilihat.. (cerita ni dari abah aku.. dulu abah aku kerja pgwal kat sekolah tu... skrang kerja pmandu bas) pernak tak korang dengar cerita Hantu Karipap kat Matrikulasi korang?? seram juga kan?? alah yang menjual karipap tengah2 malam itu..

aku sendiri pun pernah alaminya.. masa aku berbasikal lebih kurang pukul 9 malam behadapan dengan padang golf.. seram sangat masa itu.. masa aku berbasikal aku rasa macam ada sesuatu mengekoriku.. terbang... dan.... aku juga dapat menghidu bau bunga melur(bunga yang ditanam pada kubur).. isk takutnya...

Che Jo.. dia menjadi pendengar sahaja.. ada juga dia ceritakan tentang kejadian yang berlaku di kampungnya... cerita neneknya di kebun getah waktu pagi.. seram...

disebabkan cerita-cerita itu lah aku tak berani untuk balik ke Murni... ini kerana perjalanan dari Nurani ke Murni akan melalui kawasan padang yang sunyi itu... takutnya... haha.... bayangkanlah pukul 3 ke 4 pagi... korang berani tak?? haha... aku berani juga tapi bergantung pada keadaan le..

kesimpulannya(cam karangan lak) pernahkah anda menemui kejadian sedemikian?? bolehkah kita percaya 100%?? emmm... aku pun tak dapat memberi jawapannya... pikirkan lah ek.. kalau ada cerita yang menarik kongsi lah ye..

(p/s: malam2 minggu je aku tgk byk couper kat bawah2 pokok 2.. krg xtakut ke?? kan org cakap klu berdua-dua pasti ada yang ketiga... takutnya.. ha ha ha.... so jangan couper mlm2 ek... hikhik.. siang boleh ke??)

wasalam... ~(@_,@)~

10 comments:

lea berkata...

owh..
ko selalu lepak bilik azmir ker?
patut la ko selalu jumpe ngan che joe..
rajin ko g study kat nurani ek...
ala lukman..
tu pun nak takut ker?
aku selalu je balik sorg2 dr nurani tue..
kdg2 kul 2-3 pagi..
ok jerk...
actually bergantung pd fikiran ko..
thinks positive la..
ko jgn la duk pk sgt pasal hantu...
ko just pk..ko sedg menikmati keindahan malam jerk..
mesti x terasa pape nyer..

DarkArtz berkata...

biar aku jawab persoalan kau........
hendak percaya atau tidak terpulanglah kepada individu itu sendiri...........
namun begitu, ia tetap wujud, kerana ia adalah salah satu makhluk Allah........
dan aku pun pernah mengalaminya........

Mohd LukMan berkata...

lea: yer ke ko blk murni sorang2.. cam tak caye je.. huhu...

darkart: tul tu.. haha

cj'alhafiz berkata...

Haha...makhluk halus mmg wujud kn..
benda ghaib memand ada..
hantu tu apa sebenarnya ea? haha!!
tapikan...ustaz aku pernah cakap....
hantu ni ssh nak kacau kita...
melainkan kita yang menarik makhluk2 ni untuk kacau kita...betul ka? aku pun tak tahu....

hmm.... aku ssh nak cakap sbb aku pun tak pernah terserempak ngan bedalah ni.. apapun aku ttp percaya.
tapi ada gak kan hantu yang terbit dari imaginasi kita... macam yang lea cakap la tu kot...
and satu lagi, sekarang ni pun dalam masyarakat kita banyak "hantu". Sampaikan kdg2 tu, hantu2 ni lagi menakutkan dari hantu yang kita tak nampak..haha!!!

chanz berkata...

le..tu pon nak takut jalan sorang2..

tapi kan.. pocong tu aku tak suke ar tgk..!! tolong ar buang.

btw, ang telah ditag!! pi buka blog aku! sekarang!!!

lea berkata...

betul la..
xcaye tanya zirah n nadia..
diorg kan duk nurani...
so..kalo kitrg ade keje ker..besenye pastu aku balik murni sorg..kdg2 diorg antar....
aku igt lagi dulu masa aku jd exco penajaan htd..
kena wat keje lewat malam kat nurani..
sapai kul 2-3 pg..
aku terpaksa balik sorg jerk..coz sume ajk aku kat nurani...huhu..

Mohd LukMan berkata...

chanz: nanti r lepas exam aku jawab.. huhu

lea: yeke.. camni aku kena branigak r.. ne leh kalah ngan ko... huhu

lea berkata...

ko selalu kalah ngan aku kan?
igt x...1.1...
hahaha

Din diet berkata...

1) kalau aku dgn moto pun xkn lalu ikut depan padang golf (kalau dah lewat sgt). nnt kan aku speed lak. moto veteran kan moto aku.

2)aku ada pernah terbaca pasal sebab pe sekolah atau asrama atau tempat2 universiti tu ber'misteri'.sebab student2 yg ada semua tu ada aura masing2.kiranya cam tempat tu semua aura berhimpunn..jadila koko crunch..

3)aku support chanz.gambar tu agak kurang menyenangkan.huhu.jangan marah ye.

4) p/s: sebab pe couple boleh duduk bawah2 pokok tgh2 malam? sebab x kena kacau. 'ghost'yg ada kt situ dah anggap diorang cm geng dah.haha.jangan marah..

Mohd LukMan berkata...

din: aku rase pun cam 2 hehe