Selasa, 16 Februari 2010

Kenduri lagi...

2/16/2010 03:08:00 PTG



salam..

banyak betul kenduri di masa-masa cuti ini.. aku ingat aku nak rehat hari ini rupanya ada kenduri lagi.. hoho..

tapi kul 10.30 aku pergi ke rumah kawan kepada kawan aku.. dia buat aqikah anak saudara dia.. aku makan roti jala dan kuzi.. sedap..

selepas itu aku pula ke rumah kawan kepada kawan aku juga.. kali ini kenduri kawin abang dia.. memang kenyang..
dah beberapa hari aku makan kenduri di kelantan ini baru aku tau.. kenduri di sini berbeeza sedikit dengan kenduri di tempat aku.. kat sini orang yang datang ke rumah kenduri memberi hadiah sebagai buah tangan kepada tuan rumah mahupun pengantin.. tetapi di tempat aku, kami memberi sumbangan duit..

oklah banyak ini sahaja aku nak cerita.. nak sambung buat kerja-kerja.. haha

wasalam ~(@_,@)~

18 comments:

DarkArtz berkata...

kat tempat aku pun orang datang kenduri kawin bawa hadiah.........
kau datang kenduri orang ni bawa hadiah tak???
hohoho.........
apapun, memang save bajet la kau tak balik ni........
huhuhu........

hanisah berkata...

ade je yg bg duet.... yg bg adiah kat tetamu tu klw kat kad jemputan tulis kenduri kesyukuran..k0t. klw tulis jemputan kawen, etc...kne bg duet.. cmtu k0t klw x silap..

hanisah berkata...

eh silap..mksud aku, bg adiah kat tuan rumah. lalala~

Mohd LukMan berkata...

d.art: tempat kita bagi duit gak.. lam sampul tuh.. adiah pun bagi tapi kalo yg kenal rapat sgt r.. duit tuh memang wajib r.. xpenah pun yg dtg xbagi sampul duit..

aku bg r hadiah.. mir n fadh yg sediakan...

nisah: tapi ketiga2 kenduri yg aku p xde org bg sampul pun.. aku perhatikan je.. hoho

hanisah berkata...

mksudnye di0rg wat kenduri kesyukuran dowh. dats y xde org bg duet. ala.. lain2 negeri, lain budaya... eh. budaya ke.. adat k0t. eh. ntah. bm aku suxx. sowie.. T_T

p.s. aku tnye umi aku dowh.

chanz berkata...

Orang Kelantan banyak duit..Takyah org hulurkan duit..Am I correct??

Mohd LukMan berkata...

owhh...

AnNe berkata...

Chanz:
yeke banyak duit?
x de lagi ak jumpa research yang sokong pendapat ko..
hehehe...~

Mohd Lukman:
Apsal kamu x balik umah?
jadi guard kat USM ke skarang?
hahaha...~

MiR berkata...

btol la nisah cakap tu
klu kesyukuran bagi adiah
klu jemputan kawen kena bagi duet
tengok kat ats kad jemputan la


p/s:nisah, mira kal mummy 4 kali sbb nk kompem menda tu..huhu

khairina berkata...

haha..stiap negeri msg2 bbeza..
best tul,kenduri je..
mmg ad peluang nk bsarkan bdan..hehe

Mohd LukMan berkata...

anne: a'a tolong temankan gurd2 kat sini.. sian dorang.. haha.. saje xnak balik.. nak jelajah klantan..

mir: tapi kita xdpt pun jemputan?? hah camne klu jemput mulut je??

Khairina: haha... memang byk peluang nak besarkan bdn yg dah sedia besar nih.. hoho

hanisah berkata...

haha! smangat mira tnye mummy smpai 4 kali..nisah tnye skali je... haha,...

MiR berkata...

lukman: jemput mulut?kte bawak mulut je la pegi..huhu


nisah: hehe sbb slalu pegi kenduri dgn family..diz time je pegi dgn teman2 =b

chanz berkata...

I'm wrong then..Thanx MIR for the explaination!

chanz berkata...

And nisah oso..lol

Mohd LukMan berkata...

a'a bawak mulut

hanisah berkata...

hakim: はは!lol.

MiR berkata...

nampak sangat cam hakim jarang p kenduri cmni..
haish~