Jumaat, 19 Februari 2010

Dari Tak Bai ke Bukit Bunga

2/19/2010 09:27:00 PTG


Salam..

semalam aku berjalan lagi.. haiss dahlah kerja banyak tak siap lagi.. seperti dalam tajuk, aku pergi ke sepadan Tak Bai dan ke Bukit Bunga.. pejalanan semalam lebih kurang 214 km.. wah.. kalau ikut-ikut kan dah boleh sampai ke Grek dan balik ke rumah aku.. hoho

inilah Tak Bai

buat apa lah aku pergi situ?? sebenarnya inilah tujuan utama aku tidak balik ke rumah cuti ini.. aku dah janji untuk membawa teman aku ini bersiar-siar .. teman aku ini adalah bekas rakan sekelas aku H2T1 semester 2.. sejak kami berpisah dari kolej matrikulasi kedah, inilah kali pertama kami berjumpa.. eh kenapa aku letak semester 2..

kami semasa di KMK semester 1 dan 2 adalah berlainan tutorian dan praktikum.. aku semasa semester 1 di Hayat 4 tutorial 2 (H4T2) dan semester 2 di H2T1... mungkin pengarah kolej kami masa itu ingin mewujudkan intergrasi kot.. tapi bagus juga ramai kawan dan kenalan walaupun jumlah pelajar yang ramai lebih kurang 2800 orang di KMK..

selepas kami berjumpa di Pakson.. kami ke KBMall.. solat dan makan.. selepas itu kami ke Galeri Tengku Anis.. ramai orang kelantan tidak mengetahu akan kewujudannya.. ia terletak di penghujung kelantan.. di muara sungai golok yang memisahkan Malaysia dan Thailand.. cantik pemandangan dia...

ini yang aku jumpa mula-mula sekali

lebih kurang pukul 4.30 baru kami bertolak pulang.. disebabkan jalan yang terlalu sesak.. kami sampai lambat di kb.. jadi bas untuk kawan aku balik itu pun tiada.. alamak.. macam mana nak buat??atas faktor keselamatan dan keadaan yang sedemikian aku pun mengambil keputusan untuk menghantarnya ke rumah.. kat rumah dia?? huh di hujung kelantan juga di bukit bunga hampir ke jeli sempadan Thailand dan Perak...

ini muara sungai golok

lebih kurang pukull 9 baru kami tiba di rumahnya bersama rakan aku.. kalau aku tiada teman mahu takut juga.. jalan dah lah gelap-gelita.. sampai di sana takut juga aku melihat ibubapanya.. manataknya sampai malam2 begini baru hantar anak dia pulang.. hoho.. tapi mereka baik ajak kami untuk makan malam bersama.. aku segan tapi akhirnya mengalah juga..

ini hutan harry potter.. haha byk giler kat si 2

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ini kami (sorang lg lelaki ambik gambar)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

selepas itu kami bertolah pulang pukul 11 mlm barulah sampai di kubang kerian.. kami singgah di KFC untuk makan tadi tak kenyang bukan apa malu dan takut kalau kami di situ lebih lama, lambat lah kami pulang...

ini lah pengalaman pertama menjelajah dari timur kelantan ke barat kelantan.. hoho..

Wasallam ~(@_,@)~

9 comments:

MiR berkata...

wiwit..caye la abe luk
1 kelantan ko pusing..
huhu

Mohd LukMan berkata...

hoho...
perak n penang pun blum terjelajah..

Mohd LukMan berkata...

terasa klantan ini kecik plak..hoho

lea berkata...

lukman g dating....

hahaha~~

Mohd LukMan berkata...

hoho..
mana ada weh..
tgk tuh kan ramai.. haha

DarkArtz berkata...

berjalan dengan awek.........
alvino dan kenny kau tinggal kann ekkk........
hahaha.........

nurul nasriati berkata...

eh2..da lirik lagu ku ingin kamu..suka sgt lagu ni...

em,anta sapa blk umah 2..hehe..i know dis story...da pa2 ka??

Din diet berkata...

kuat la derak lukme weh..

haha.lukman dating dgn 4 org skli gus.rekod usmkk pe.

Mohd LukMan berkata...

aza: ko igt aku xajk ke?? ko bkn xtau dorang tuh xsuke sgt jejalan.. klu g gentik nak plak.. huhu

nasriati: haha.. camne tau?? hoho

din: bkn dorang je ada lagi lelaki r.. mana leh aku kuwar gan pompuan je.. speechless lah aku